Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] awaria światła

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] awaria światła

    Zamieszczone przez Lokross
    piękna podstawka do modyfikacji
    Myślę, że raczej "szału" nie będzie :P Modyfikacje jedynie poprawiające komfort użytkowania, bo jakbym chciał zmodzić pod siebie to by było za dużo kasy i grzebania (swap hamulców na obu osiach, swap silnika, nowe meble, zawieszenie no i lakierowanie całości) więc taniej kupić po prostu inne auto.

    Swoją drogą: emulator zmieniarki daje ciała i po dłuższej jeździe wywala napis "NO CD" i czasem gra, czasem nie. Na krótkich odcinkach ok wszystko cacy. Myślałem, że się przegrzewa/nagrzewa ale temperaturę ma normalną. Cóż wymontujemy zobaczymy wiązek i najwyżej się odeśle.

  • #2
    [O2] awaria światła

    Proszę o pomoc w rozkminieniu problemu w elektryce. Mam awarię zasilania na lewym świetle pozycyjnym. Rozumiem, że żarówka zasilana jest z centralnej jednostki sterującej. Na oprawie żarówki brak napięcia. Jak dostać się do sterownika żeby tam sprawdzić na styku czy jest napięcie (jak znajdę ten styk?)? Jeśli nie ma napięcia na sterowniku, czy to oznacza awarię sterownika? Czy są fachowcy, którzy naprawiają sterowniki, czy też czeka mnie wydatek na nowy sterownik? :confused

    Komentarz


    • #3
      Generalnie nie zawsze masz napięcie na styku pozycji jak masz włączone pozycje. W OII kiedy żarówka jest spalona, czyli nie ma styku, odpowiedniej oporności, moduł centralnej elektryki odłącza obwód i nie ma wtedy napięcia w tym obwodzie. Jak założysz diody Led bez Can to wtedy CE stwierdzi, że jest za mała oporność i wyłączy obwód, jest brak napięcia. Jaki masz dokładnie problem? Może gdzieś rzeczywiście w kostce lampy coś nie łączy.

      Komentarz


      • #4
        chopin, w Centralnej elektryce jest to wtyczka oznaczona jako A ( kolor czarny 11-to pinowa ) pin nr. 7 - przewód szary z czarnym paskiem. Ale zanim zaczniesz grzebać w CE sprawdź to co napisał greg44, ew. podepnij VCDS-a i sprawdź czy CE widzi zwarcie, czy przerwę na tym obwodzie ( powinno wywalić błąd ).
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz


        • #5
          Faktycznie żarówka padła ale założenie sprawnej żarówki nie usuwa błędu. Kasowanie błędu nie pomaga. VCP melduje awarię elektryczną. Dlatego chcę sprawdzić czy nie ma gdzieś przerwy na przewodzie, co zresztą jest mało prawdopodobne bo by oznaczało jakąś ingerencję mechaniczną. Chcę przedzwonić instalację między sterownikiem a żarówką. Dobra, jak się dostanę do sterownika? Jest gdzieś pod deską w okolicach kierownicy?

          Komentarz


          • #6
            chopin, CE jest nad nogami kierowcy po lewej stronie ( trzeba zdjąć tą osłonę nad nogami ).
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz


            • #7
              Dzięki za podpowiedzi. Jak tylko pogoda pozwoli muszę tm zajrzeć.

              Raport błędu wygląda tak:
              2394(0x095A):6C Żarówka przedniego lewego swiatła pozycyjnego -M1- Blad elektryczny w obwodzie zasilania Lamp OFF

              Wnioskuję, że w wyniku zdiagnozowania jakiegoś błędu elektrycznego sterownik wyłączył zasilanie tej żarówki.

              Komentarz


              • #8
                chopin, czyli sprawna żarówka też nie świeci?
                włóż 3 żarówkę i sprawdź :szeroki_usmiech
                a jak masz miernik wychyłowy lub multimetr z rejestracją
                to sprawdzisz obwód żarówki bo przez moment napięcie jest podawane po włączeniu zapłonu
                poza tym nie zdarza się raczej, aby wiązka lub wtyczki przy bordnetzie się same zepsuły
                może styki żarówki w lampie
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz


                • #9
                  krzynol jeśli cię dobrze zrozumiałem, to powinienem rozebrać reflektor , odpiąć złącze, zlokalizować styk "+" pozycyjnego(zdaje się że szaro-czarny przewód) i włączyć miernik między ten styk a masę. Po przekręceniu stacyjki (tryb skandynawski) miernik powinien wskazać na chwilę napięcie zanim sterownik nie zdiagnozuje braku żarówki. Jeśli to napięcie się pojawi i zniknie to mam prawo przypuszczać, że obwód sterowania jest sprawny? Wtedy szukać chochlika w samej lampie (żarówka, oprawa)?

                  Komentarz


                  • #10
                    chopin, dokładnie tak, tylko reflektor wystarczy wyjąć a nie rozbierać
                    we wtyczce lampy pin 10 szaro/czarny,
                    tam napięcie powinno pojawić się na kilkadzisiąt milisekund? nie zmierzysz tego zwykłym multimetrem
                    ewentualnie w ten pin zapnij żarówkę jakąkolwiek na krótko
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez krzynol
                      ewentualnie w ten pin zapnij żarówkę jakąkolwiek na krótko
                      czyli próbnik z żarówką pasi :lol:
                      dzięki

                      Komentarz


                      • #12
                        chopin, zamiast żarówki możesz spróbować podłączyć tam LED-a z rezystorem ok. 1 kohm lub ledowy zamiennik żarówki ( np. W5W ). Po przekręceniu kluczyka, bez odpalania Led powinien mignąć kilka razy ( tzw. zimna diagnoza ). Pamiętaj tylko, żeby odpowiednio podłączyć tego LED-a/zamiennik ledowy + i -, bo odwrotnie nie będzie działać ( możesz sprawdzić wcześniej gdzie jest + podłączając do aku ).
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz


                        • #13
                          Podziękowania dla kolegów. Problem w oprawce żarówki rozwiązany, sterownik sprawny (bardzo się cieszę), wszystko hula.

                          Komentarz


                          • #14
                            chopin, to się pochwal dla potomnych
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz


                            • #15
                              Problem tkwił w tym, że wychowałem się na analogowych instalacjach elektrycznych. Po przepaleniu żarówki i zapaleniu kontrolki dokonałem standardowej procedury: Otwarcie reflektora i wymiana żarówki. Pech chciał że nie uzyskałem dobrego styku w oprawce. Efekt - kontrolka nie zgasła. Kolejny krok - sprawdzenie napięcia na oprawce, wynik - brak. Nie miałem pojęcia o tym co napisał greg44, stąd podejrzenia co do instalacji i w dalszej kolejności do sterownika. Wynik procedury diagnostycznej "błąd elektryczny w obwodzie zasilania" nic mi nie mówił choć podejrzewałem jakąś przerwę. Podpięcie żarówki prosto do pina w złączce reflektora dało wynik pozytywny. To jest moment kluczowy: procedury diagnostyczne po włączeniu "zapłonu". Jak wszystko gra to pojawi się napięcie. Teraz pozostało znaleźć przerwę w obwodzie wewnątrz reflektora i radocha murowana :szeroki_usmiech
                              To teraz podsumowanie dla niezorientowanych (jak ja jeszcze niedawno):
                              JAK PRZYTRAFI WAM SIĘ JAKIŚ BŁĄD W INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ TO NIE SZUKAJCIE NAPIĘCIA NA ŻARÓWKACH LUB ZŁĄCZACH. Możecie spodziewać się tylko impulsu diagnostycznego moment po włączeniu "zapłonu". Dopiero jak ta część instalacji jest sprawna sterownik zapoda zasilanie.

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X